Co się stanie, gdy zrezygnujemy z aktywności fizycznej w czasie odchudzania?

Aby w ogóle warzyć o zgubieniu niechcianych kilogramów, trzeba postawić nie tylko na właściwą dietę, ale także ćwiczenia fizyczne. Bez dawki ruchu nie należy spodziewać się spektakularnych efektów. Co więcej, nawet jeżeli bez sportu uda się trochę schudnąć, to należy liczyć się z tym , że skóra straci jędrność, a odchudzanie skutkować będzie tak naprawdę gorszym wyglądem. Odchudzanie musi być więc połączone z aktywnością fizyczną. To jedyna droga do tego, aby cieszyć się lepszym zdrowiem, dużo mniejszą wagą, a jednocześnie świetnym wyglądem.

black late tabletki – Nr 1 na odchudzanie

Co się stanie, gdy zrezygnujemy z aktywności fizycznej w czasie odchudzania?
Rezygnacja z ruchu podczas walki o zmniejszenie wagi to przede wszystkim ryzyko, że po zakończeniu stosowania diety szybko pojawi się efekt jojo. Do tego dochodzi utrata masy mięśniowej, co skutkuje gorszym wyglądem. Pojawić mogą się też takie problemy, jak zastój wagi, spadek nastroju, a nawet zmniejszony zapał do odchudzania. Trzeba pamiętać, że aktywność fizyczna wiąże się ze zwiększonym wytwarzaniem endorfin , czyli tak zwanych hormonów szczęścia. Kiedy więc regularnie ćwiczymy, mamy lepszy nastrój, a w efekcie lepiej się czujemy. Poza tym łatwiej zgubić zbędne kilogramy, kiedy ćwiczymy.

Deficyt kalorii sposobem na szybsze efekty
Godzina aktywności ruchowej o umiarkowanej intensywności to spalone mniej więcej trzysta kalorii, czyli tyle, ile dostarczymy sobie, jedząc mały posiłek. Jeśli postawimy na zdecydowanie bardziej wymagającą dyscyplinę, możemy spalić nawet około tysiąc kalorii. Codzienna aktywność ruchowa sprawia, że o wiele łatwiej jest utrzymać ujemny bilans energetyczny. A tylko wówczas można myśleć o zgubieniu chociaż kilku niechcianych kilogramów.

Kształtowanie mięśni
Mięśnie kształtują się wyłącznie podczas aktywności fizycznej. Tylko wówczas możemy również myśleć o tym, że nasze ciało – mimo spadku wagi – będzie dalej jędrne i estetyczne. Trzeba pamiętać równocześnie, że to tkanka mięśniowa spala największą ilość kalorii wtedy, kiedy nic nie robimy. Dlatego należy zadbać o to, by była ona regularnie rozbudowywana. Jeśli nie będziemy regularnie się ruszać, a dieta będzie uboga w witaminy oraz minerały, w krótkim czasie zauważymy , że tkanka mięśniowa wyraźnie się zmniejszyła. Ubytek mięśni to nie tylko gorszy wygląd, ale również wyraźne osłabienie kości. A to może przełożyć się na duże problemy zdrowotne.